Ieder trimester publiceert de Vlaamse regulator voor de elektriciteits- en gasmarkt (VREG) een score voor de kwaliteit van dienstverlening van energieleveranciers. ENGIE Electrabel kreeg maar liefst 5 sterren. Wat kregen de andere leveranciers?

Waarom verkiezen we de ene leverancier boven de andere? De prijs is uiteraard een belangrijke factor, maar ook de manier waarop we als klant behandeld worden is sterk bepalend.

De VREG (Vlaamse Regulator voor de Elektriciteits- en Gasmarkt) doet daarom elke trimester een onderzoek naar de kwaliteit van de klantenservice van elke leverancier. Hiermee kunnen gezinnen in Vlaanderen de dienstverlening van de energieleveranciers met elkaar vergelijken. Men bekijkt hiervoor hoeveel klachten er bij de Federale Ombudsdienst of bij de VREG geregistreerd werden per leverancier in functie van hun marktaandeel  Dat resulteert in een klachtenindicator (aantal klachten per 5000 klanten). De VREG zet deze klachtenindicator dan om naar sterren. Leveranciers met een klachtenindicator tussen 0 en 3 krijgen 5 sterren. Hoe minder sterren een leverancier krijgt, hoe meer klachten er, relatief gezien, gedurende het afgelopen jaar werden ingediend.

Gisteren werden  de klachtenindicator en en bijhorende sterren geactualiseerd. ENGIE Electrabel eindigt daarin op een mooie derde plaats met 0,8 klachten per 5000 klanten. Elke klacht is er echter nog altijd één te veel. Onze klanten komen voor ons op de eerste plaats en dus zullen we onze dienstverlening blijven verbeteren. Streven naar nul klachten, daar steken wij graag onze energie in. Hier is de ranglijst van alle leveranciers:

We willen Ecopower en Elegant feliciteren met hun eerste en tweede plaats in de ranking. Goed gedaan ! Volgend kwartaal proberen wij het even goed te doen als zij 😉.

Facebook Comments