Sommige evoluties houdt niemand tegen. Neem nu de race naar 100% hernieuwbare energie: die is ingezet en is niet meer te stoppen, of we nu willen of niet. En alles wijst erop dat u als bedrijf maar beter meedoet.

De tijd dat duurzaamheid en profijt niet op elkaar rijmden, is voorgoed voorbij. Elk zichzelf respecterend bedrijf zet tegenwoordig dan ook volop in op de productie van eigen energie, vooral via zonnepanelen of kleine windmolens. Hoe kan het ook anders? Op het einde van de rit ligt een onuitputtelijke energiebron op u te wachten. 

Drie keer prijs met zonnepanelen

  • Baas in eigen zaak

Als u zonnepanelen installeert, bent u niet langer afhankelijk van de volatiele markt. Zonnepanelen zorgen dus voor een stabilisatie van uw energiekosten, autonomie en veiligheid. Een krachtige combinatie.

 

Goed om te weten : lokaal verbruiken is key.

Hoe rendabel is uw project? Dat hangt in grote mate af van de mate waarin u in staat bent om uw geproduceerde elektriciteit lokaal te verbruiken. Deze elektriciteit wordt immers niet getransporteerd over het elektriciteitsnet. Dat wil zeggen dat u dan ook geen netwerkkosten en taksen moet betalen. Hoe meer u dus lokaal verbruikt, hoe voordeliger uw project.

 

  • Gegarandeerde ROI 

        Vandaag heeft de gemiddelde installatie een levensduur van 25 jaar of meer en is een payback van 4 tot 7 jaar realistisch. Dat is al mooi, maar nog mooier is dat de initiële investeringen zich op termijn helemaal terugbetalen doordat u geen of minder energie moet aankopen. En zodra de investering helemaal is afgeschreven, steekt u de volledige besparing op zak.

 

  • De groene bril van klanten, partners en sollicitanten

Misschien bent u nog niet direct overtuigd van de voordelen van hernieuwbare energie. Misschien kijkt u op tegen de investering of wilt u de kat nog even uit de boom kijken. Dat is om verschillende redenen geen goed idee. Zo zijn er vandaag verschillende subsidiemogelijkheden en andere voordelen. En niemand weet wat de toekomst brengt. Eén ding is wel zeker: hoe sneller u investeert, hoe sneller u profiteert van uw investering. Maar het sterkste argument komt van uw klanten, partners en sollicitanten: zij staan er immers op dat u het groene voorbeeld geeft.

 De harde cijfers

Uit onderzoek* blijkt namelijk het volgende:

– 67% van de bedrijven die zich bezighouden met groene marketing constateren een gemiddelde stijging van de verkoop met 10%;

– 63% melden dat teams die gewerkt hebben aan duurzame oplossingen trots zijn op hun werk en hun enthousiasme intern overdragen;

– merken met een ecologische stempel winnen een marktaandeel van 0,5 tot 3 punten;

– de zichtbaarheid verhoogt sterk: merken melden dat ze opgemerkt worden dankzij hun ecologische inspanningen en veel vaker vermeld worden in de pers.

*bron studie van Comeen (comeen.com)

>> Alle voordelen van zonnepanelen voor mijn bedrijf

 

Facebook Comments