Opgelet: frauduleuze e-mail van het type “phishing”

We hebben vastgesteld dat bedrieglijke personen uit naam van ENGIE Electrabel een frauduleuze e-mail hebben verstuurd, zowel aan klanten als niet-klanten. Daarin vragen ze je kredietkaartgegevens.

ENGIE Electrabel zal nooit kredietkaartgegevens per e-mail opvragen.

Heb je dergelijke e-mail ontvangen (hieronder een woordje uitleg hoe je die kan herkennen), gelieve er geen rekening mee te houden en de gevraagde gegevens niet door te geven.

Gaf je je gegevens door? Dan kan je best je kredietkaart onmiddellijk laten blokkeren. Dit kan via Card Stop (070/344 344) of via je bankkantoor.

Hoe herken je een phishing bericht?

  • De e-mail bevat vaak taalfouten.
  • De informatie is niet juist of onvolledig. Wij verwijzen nooit naar een factuur zonder de correcte factuurnummer mee te geven. Wij verwijzen voor eventuele aanvullingen van gegevens altijd naar je persoonlijke (beveiligde) klantenzone. Deze is alleen toegankelijk met je login en je paswoord. 
  • Wij vragen nooit kredietkaartgegevens aan onze klanten.
  • Mogelijk lijkt de e-mail lay-out op die die we zelf sturen, maar het gaat wel degelijk om een kopie.