Kan ik mijn verhuis regelen wanneer mijn gegevens geblokkeerd zitten?

Ja, dat kan.

Hou er wel rekening mee dat er vertraging kan zitten op de uitwisseling van jouw gegevens met je distributienetbeheerder. Bijgevolg kan het iets langer duren alvorens we je verhuis kunnen verwerken.

Neem volgende gegevens bij de hand om de energieën voor je nieuwe woning te regelen:

  • je nieuwe adres
  • dag waarop je de sleutel ontvangt (= startdatum van je energiecontract) ·
  • status van je meter (Hoe weet ik of mijn meter actief of afgesloten is?) ·
  • meternummer(s) en meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter, indien de meters actief zijn (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven) ·
  • EAN-code(s) van je elektriciteit en/of gasmeter

Klik hier en breng je energiecontract in orde.

Neem volgende gegevens bij de hand om de slotfactuur aan te vragen voor je vorige woning:

  • einddatum van het contract (= dag waarop jij de sleutels doorgeeft)
  • meterstand(en) van je elektriciteit en/of gasmeter (als er een digitale meter geïnstalleerd is, hoef je voor die energie deze gegevens niet door te geven)
  • persoonsgegevens van de nieuwe bewoner of eigenaar
  • je verzendadres voor de slotfactuur

Gebruik voor de zekerheid een overnamedocument en hou dit zorgvuldig bij.